Svensk medieutveckling: Ekonomi och användare
Från Mia Jonsson Lindell den 20 oktober, 2020
views
Från Mia Jonsson Lindell den 20 oktober, 2020
I webbinariet Svensk medieutveckling: Ekonomi och användare diskuteras två nya rapporter om medieutveckling, publicerade av Myndigheten för press, radio och tv. Utöver rapporten Medieutveckling – Medieekonomi 2020, redogörs för resultaten från rapporten Svenska nyhetsvanor i normaltider och kristider.
Medverkande:
Charlotte Ingvar-Nilsson, generaldirektör för Myndigheten för press, radio och tv
Ulrika Andersson, docent, medieforskare och biträdande föreståndare för SOM-institutet vid Göteborgs universitet
Jonas Ohlsson, docent, medieforskare och föreståndare för Nordicom vid Göteborgs universitet
Moderator: Jonathan Falck, senior rådgivare vid Medier & demokrati på Lindholmen Science Park
GU Play © Göteborgs universitet om inget annat anges.
Den publika delen av GU Play, play.gu.se är en webbplats med utgivningsbevis (nr 2018-464).
Ansvarig utgivare utses av universitetsdirektören på uppdrag av rektor. Ansvarig utgivare: Erik Lundberg Information om tjänsten
Stöd och support
Information om cookies